Monday 4 July 2011

Ucapan khas dari anakku sempena Hari Bapa

Assalamualaikum :)

Kali ini aku ingin kongsikan kisah anak sulungku, AIFAA ALLISYA BINTI EMRAN mengarang ucapan panjang lebar untuk ayahnya EMRAN BIN ALI.

SELAMAT HARI BAPA

Assalamualaikum ayah. Selamat hari bapa ayah. Isya sangat gembira kerana Isya ada ayah sendiri. Kalau tak ada tak tahulah apa yang terjadi kan! Ayah..Isya minta maaf atas semua kelakuann Isya. Isya janji Isya akan dengar cakap ayah sampai bila-bila. OK! Ayah, Isya juga tahu ayah penat sangat menjaga Isya dari kecik sampai sekarang ni kan.. Isya minta maaf sebab bagi ayah selalu marah. Selalu sedih..Isya janji ayah perangai Isya akan berubah. Lepastu, bila mama dengan ayah dah tua Isya akan jaga mama dengan ayah dan bila ada masa nanti Isya akan menjenguk mama dengan ayah OK! bolehkan..

Isya sayang ayah

I love you Father

-One Family-

Begitu tersentuh jiwa dan nurani seorang ibu bila aku membacanya. Seorang ibu pasti mendoakan yang terbaik buat anaknya.
Ya anakku, menjadi anak yang soleh itu adalah tuntutan agama. Mama akan sentiasa mencurahkan didikan buat anak mama. Moga menjadi anak yang solehah dan menghormati orang tua. InsyaAllah.

Teringat pula sebuah lagu nyanyian Allayarham Sudirman..

Ayah Dan Ibu

Ayah dan ibu
Itulah permulaan kami
Dapatlah melihat bulan dan
Matahari
Ahai...

Yang dikurniakan dari Ilahi
Ahai...
Ayah dan ibu lah
Mesti dihormati

Ayah dan ibu
Wali dan juga keramat
Pada mereka kita beri hormat
Ahai...
Bagilah tunjuk ajar dan
Nasihat
Supaya hidup
Supaya hidup kita akan selamat

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...