Monday 2 April 2012

Tercari-cari dan kini sudah berjumpa :) Kenapa saya pilih Mary Kay??

Kenapa saya pilih Mary Kay? Kenapa tidak produk-produk lain?

Saya adalah pengguna yang suka mencuba. Saya malah mencuba banyak skincare produk tempatan. Akibatnya muka saya menjadi sensitif disebabkan terlalu banyak pengelupasan berlaku. Selepas bersalinkan anak yang ke tiga. Masalah muka saya menjadi-jadi. Saya selalu perhatikan perubahan yang mendadak itu. Dan sering mengeluh. Kulit saya tidak sekata. Banyak sel kulit mati berkumpul di sekitar 'T' zone. Sebab kulit saya berminyak  maka sering tumbuh jerawat yang besarr-besar macam jerawat batu. Jadi memandangkan kulit muka saya sensitif ke atas produk yang sebarangan, saya hanya memakai sabun susu kambing. Lama-kelamaan muka saya kekurangan vitamin dan kering. Malah garisan kedutan sudah mula menjengah.

Saya mengenali Mary Kay dari seorang kawan. Alhamdulillah, kulit muka saya boleh diselamatkan dan saya nampak perubahan dalam masa seminggu menggunakannya.

Antara sebab utama saya memilih Mary Kay adalah:

1) Kualiti produknya. Selepas dapat mencuba sendiri dan melihat kesannya, ianya betul-betul membuat saya teruja. Muka saya hampir kurang kilatan minyak. Kulit muka menjadi tegang dan bertenaga. Kulit yang kusam semakin memudah dan kecerahan boleh di lihat hanya selepas memakai masker.

2) Mahal? Sudah tentu tidak. Secara jujurnya, saya merasakan harganya sgt berbaloi dengan kualitinya. Dan yang paling best, saya berpeluang menjadi BC (Beauty Consultant) dan enjoy diskaun yang diberikan. semua org berpeluang untuk menjadi BC. Saya bersyukur kerana dengan menjadi BC saya dapat lebih kesedaran dalam menjaga kulit muka dan mencuci muka secara betul. Penggunaan dalam kuantiti yang sikit sahaja sudah memadai dan untuk habis mengambil masa dalam 8 - 9 bulan penggunaan.

3) Selamat? Sudah tentu. Semua produk Mary Kay "clinically tested" and "proven satisfaction". Malahan, ianya ada 90-days money back guarantee sekiranya ianya tidak sesuai dgn kita. Mary Kay adalah 'laboratory test' dan ia menguji sebanyak 300,000 kali setiap produknya. Malah ia tidak di cuba ke atas haiwan. Ini janji Mary Kay.

4) Halal? Sudah tentu sbb semua bahan-bahan di dalam produk Mary Kay diperbuat daripada bahan-bahan Botanical / tumbuh-tumbuhan. Tiada langsung unsur-unsur haiwan. Pembuatannya teramat bersih, kilangnya di Dallas, USA.

5) Dan yang paling best, Mary Kay bukan sahaja dapat mencantikkan wanita, malahan memperkayakan wanita.... saya sukakan the company's philosophies...its Golden Rule "Do unto others as you would have them do unto me'....its priority, God First, Family Second and Career Third...and the Go Give Spirit...yang mana tidak pernah saya jumpa di dalam syarikat yang lain...

Harapan saya, inilah produk terakhir yang akan saya guna...saya cuma inginkan kulit yang cantik dan sihat...pada masa yg sama, saya dapat berkongsi dengan wanita-wanita lain di luar sana untuk mendapatkan apa yang mereka inginkan....sama seperti saya...

 
Jika anda adalah seperti saya, saya mengalu-alukan anda menjejaki Mary Kay. Tanyalah saya untuk keterangan lanjut. Dan saya sedia menjadi sahabat anda, dan kita berkongsi tentang kecantikan bersama-sama. Kerana wanita hanya inginkan kecantikan yang selamat dan malah ia sangat-sangat berbaloi, anda cantik bukan kerana makeup yang tebal..tetapi cantik secara natural. Tidak rugi anda memilihnya. dan nasihat saya, berhati-hatilah dalam memilih rangkaian skincare. Skincare yang bagus dan selamat adalah berasaskan tumbuh-tumbuhan dan TANPA bahan kimia. Buat apalah kita cantik hanya sanggup berasa sakit semata-mata. Dengan Mary Kay tiada istilah pengelupasan kulit. Ia lebih selamat dan sesuai dalam menjaga kulit anda.

Saya pilih yang ini..

3 comments:

Siti said...

Halal ke... da search kat website halal takde plak. Just nak kompomkan sbb sy memang nak cuba produk ni. Tp org kata non halal. Tq.

Siti said...

Halal ke... da search kat website halal takde plak. Just nak kompomkan sbb sy memang nak cuba produk ni. Tp org kata non halal. Tq.

Miss Milo said...

Mk oil free hydrator n pore minimizer,cleanser f1 nk di letgo.sebab elergy dgn tempat keje baru,muka jd sensetip dgn sebarang produk..0179731287

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...