Wednesday 3 August 2011

Salam Penuh Barkah

Assalamualaikum :)


Sudah empat hari umat Islam menjalani ibadah rukun Islam ini. Aku jua tidak mahu menjadikan alasan mengandung untuk tidak melakukan ibadah ini. Apalah kekuatan lain yang aku ada selain dari berpuasa..nak kata kuat sangat mmg tidak la. Masih perlu menyuntik semangat untuk terus nekad berpuasa. Kali ini aku belum berkesempatan berterawih bersama mama lagi.

Minta maaf banyak-banyak mama..Along datang berbuka di rumah mama dan tak pula pergi terawih bersama mama seperti kebiasaannya. Rasa tak larat je ma, mungkin belum terbiasa dengan keadaan fizikal kini. Nak bangun duduk untuk jangka masa panjang rasa kejang je bahagian belakang along. InsyaAllah cuti minggu sabtu dan ahad along akan temankan mama. Walaupun mama pergi ke surau dengan abah, tapi mama tentu seronok bila ada anak perempuan mama disebelah mama sama-sama berterawih dan mendengar tazkirah. Along pun rindukan saat-saat begitu, laungan azan dan bacaan solat terawih begitu mengasyikan gemanya. Dan yang paling seronok along sukakan bila akhir solat, jamuan ringan disediakan. Dapat lah sama-sama minum malam dengan mama dan makcik-makcik yang lain. hehee rindunya..


Hari pertama hingga ke ketiga, badan aku rasa lemah. Mungkin kekurangan air membuatkan aku ketiadaan tenaga. Lapar..aku tak terasa sangat. Tapi bila dahaga aku jadi seperti ini...huhuuhu
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^
^


Teruknya aku rasa..Allah aje yg tahu. Hari kedua aku tepaksa melopongkan puasaku kerana terlalu banyak angin di dalam perut. May be banyak asid terlebih. Jadi aku baru puasa 3 hari...huhuhuuhu..Ya Allah kuatkan la semangat hambuMu ini. Aku menyimpan niat untuk tidak meningalkan puasa ku sewenang-wenangnya. Semoga segala dosa-dosa ku diampuni Mu Ya Allah.

InsyaAllah, hari keempat ini aku makin mendapat kekuatan, mungkin badan sudah mahu terima. Lil baby mama pun sabar dan tabah. Alhamdulillah. Semakin memahami situasi mama yer sayang. Walau Lil Baby mama kecil sangat lagi, tapi setiap kali mama pujuk dan berkata-kata.. " sabar yer sayang, kita berpuasa untuk mencari keredhaan Allah dan semoga Allah memberi petunjuk dan kekuatan kepada kita sayang.." semakin Lil Baby memahami mama. Terima Kasih anakku.. :)


3 comments:

misya said...

semoga tabah,jga diri

Anum said...

go go go sis
insyaallah boleh

Raz said...

iyer la...kena selalu tabahkan diri.. Ustaz ada ckp setiap dugaan tu ada penawarnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...