Sunday, 29 May 2011

Hari cuti minggu yang PENUH.

Assalamualaikum :)

Apa khabar semua. Aku harap rakan-rakan sihat sejahtera.

Cuti berhujung minggu, tentunya dipenuhi aktiviti yang menggembirakan...iyer idok..hehee
Aku menghabiskan cuti hari SABTU bersama ibubapa ku. Aku sekeluarga (hubby dan anak-anak) bersama abah dan mama pergi ke UiTM, Alor Gajah. Awin adikku telah seminggu disana bergelar mahasiswi. Penat tak terkata dengan melayan kerenah anak-anak yang makin 'nakal' bila ada mak tok dan wan mereka. Sajalah mereka menunjukkan protes didepan aku, bilamana ada maktok dan wan 'backup' baik punyerrr... Dalam hati aku...isk...geram..geram...

Ceritanya begini, semasa kami makan tengahhari di pekan Masjid Tanah, si adik' Muhammad Aqil Aqra' mula buat perangai, bila aku melarangnya mengambil kucing terbiar disitu. Dia nih pantang nampak kucing, terlalu obses. nak dipeluk..didukung..dicium.... isk aku larang..aku peminat kucing gak..tp tak de la nk cium kucing terbiar tu. Tp anak aku ni, mmg susah utk melarangnya...dia akan menjerit..sangat kuattttt..sehingga semua org melihatnya. TERKEJUT!!

Bila aku mula marah pd anak aku, apa lagi wan nya akan marahkan aku pula...huhuhuu Nasib-nasib, abah aku aku ni, menangkan cucunya lagi..heeemmmm.

Suami aku pula, rileks je la konon-konon beraksi cool. Bukan dia tk nmpk anak lelaki dia xtrem cam gitu. Aku mula pandang suami ku dan mengomel padanya ' Abg, boleh tak tolong tgokkan gelagat anak abang sorang tu'..ayang penat dah..dia tk duduk diam tu..sambil aku menjeling anak lelaki aku tu, dgn selamba nya dia mendukung kucing terbiar tu...huhuhuuhuhu...aduiiiiaiaiii

Aku nih geramm sangat, tapi aku bawakan banyak bersabar. Aku tk nak la stress sangat kan..badan dah penat waktu tu..perut lapar lak ..aku serahkan kepada kepakaran suami ku tuk handle anak dia..

Summary of the story : Anak-anak aku ni akan menunjukkan perilaku tidak obey pada parent bila ada nenek dan atuknya.

Ha..ni la dia anak aku yg suka jerittttt..aduhh nyaringnya telinga..


2 comments:

Kakzakie said...

Ada budak memang begitu. Itu masih kecik lagi. Anak kakak yg dah 12 tahun tu pun sama gak, bila ada atuk dia mulalah masa belajarnya disingkatkan. Atuk dia kata tak apa nanti sambung lagi...

Sedetik Cuma said...

hehee..tu la kan..budak-budak skrg mmg 'pandai marketing diri'. Tk kena punishment, tk nk ikut kata mama n ayah dia..seronok lak tu dia gelak2 bila kita nie yg kena marah dgn tok nya.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...