Thursday 16 May 2013

Alhamdulillah, panggilan diterima.

Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, panggilan temuduga .. Di terima atau tidak itu semua kerja Allah yang maha kuasa. Apa yang perlu bersyukur. Jika ada rezeki tidak kemana-mana.

TARIKH/MASAKODJAWATANTEMPAT TEMU DUGA
28/05/2013
09:00 pagi
2200PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27PUSAT TEMU DUGA SPA JALAN CENDERASARI,
SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM MALAYSIA
JALAN CENDERASARI
50480 KUALA LUMPUR


“Karena itu, ingatlah kamu kepada-Ku niscaya Aku ingat (pula) kepadamu, dan bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kamu mengingkari (ni’mat)-Ku.(QS. 2:152)

“Hai orang-orang yang beriman, makanlah di antara rezki yang baik-baik yang Kami berikan kepadamu dan bersyukurlah kepada Allah, jika benar-benar kepada-Nya kamu menyembah. (QS. 2:172)

Sungguh Allah telah menolong kamu dalam peperangan Badar, padahal kamu adalah (ketika itu) orang-orang yang lemah. Karena itu bertakwalah kepada Allah, supaya kamu mensyukuri-Nya. (QS. 3:123)

“Sesungguhnya apa yang kamu sembah selain Allah itu adalah berhala, dan kamu membuat dusta. Sesungguhnya yang kamu sembah selain Allah itu tidak mampu memberikan rezki kepadamu; maka mintalah rezki itu di sisi Allah, dan sembahlah Dia dan bersyukurlah kepada-Nya. Hanya kepada-Nyalah kamu akan dikembalikan. (QS. 29:17)

“Dan Kami perintahkan kepada manusia (berbuat baik) kepada dua orang ibu-bapanya; ibunya telah mengandungnya dalam keadaan lemah yang bertambah-tambah, dan menyapihnya dalam dua tahun. Bersyukurlah kepadaKu dan kepada dua orang ibu bapakmu, hanya kepada-Kulah kembalimu. (QS. 31:14)

“Sesungguhnya bagi kaum Saba’ ada tanda (kekuasaan Tuhan) di tempat kediaman mereka yaitu dua buah kebun di sebelah kanan dan di sebelah kiri. (kepada mereka dikatakan): “Makanlah olehmu dari rezki yang (dianugerahkan) Tuhanmu dan bersyukurlah kamu kepada-Nya. (Negerimu) adalah negeri yang baik dan (Tuhanmu) adalah Tuhan Yang Maha Pengampun”. (QS. 34:15)

4 comments:

iduraz said...

salam..good luck sis...kita dh lepas interview aritu...semoga dipermudahkan

Anum said...

good luck

Raz said...

Thank You both of you wishing me..

Raz said...

Iduraz..how it is? hopefully smooth path to grow.. Raz tk pertaruh harapan tinggi.. since it very high competition but I'm just me on that day..will try as my best..InsyaAllah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...