Monday, 26 September 2011

33 weeks

Assalamualaikum wbt

Hari ini saya telah membawa anak di dalam kandungan saya, 33 minggu. Seronok menggendong kesayangan hamba ini kemana sahaja. Budak yang baik..tidak banyak ragamnya. Mendengar kata ibu, memberikan respon yang cepat pada gelak tawa along dan abang..juga bila di pengang ayah pada perut ibu mulalah si manja mengeletekkan perut ibu yer...heheee.

Aku menjadi seronok dengan perkembangan si cilik. Tetapi jauh disudut hati, terasa terlalu cepat masa berlalu. Aku seperti mahu mengendongnya lagi..walau tarikh untuk ku dibedah akan tiba lebih kurang 5 minggu lagi. Cepatnya masa berlalu...Ohh tuhanku moga Engkau tabahkanlah jiwa hambamu ini. Kuatkan semangat juang ku, supaya aku memperolehi kesejahteraan buat diri dan anak didalam kandungan ku ini.

Hari ini aku membuat pemeriksaan 33 minggu. Alhamdulillah, perkembangan yang baik. Uri sudah berada di atas, malahan doktor kata agak tebal uri ku...Anak ibu suka buat pelampung kan...dan dah lama uri tu duduk bawah, sebab anak ibu suka buat bantal..hihikhik..

Tinggi rahim : 32cm
Tekanan darah : normal
Berat badan ibu : 64.5 kg ( naik 4.5 kg, last time puasa check up cuma 60 kg je..) ok good progress for baby.
Ujian air kencing : sedikit kotor (huhuhu dari awal preggy, ni la masalah utama)
Berat baby : 2.14 kg (alhamdulillah, dah naik berat badan bb..harap2 tak de la kuar nanti dok incubator sbb tk cukup berat)

Setakat hari ini, diri yang kembang ini ..huhuhu
Kembang kan...

5 comments:

chichi said...

pejam celik sekejab je..tinggal 5 minggu jer..fuhhh...

Sedetik Cuma said...

Semakin nervous yan..

misya said...

semua nya selamat,jgn isau

Sedetik Cuma said...

Misya..doakan saya yer semoga saya selamat berjuang..

Anum said...

sekejap je masa berlalu kan sis
comel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...